Împreună cu Alice poți face primii pași în lumea programării!



Competiția Națională "Învață să programezi cu Alice"
Detalii și resurse




DESPRE

Competiția națională “Învață să programezi cu Alice” organizată de către ADFABER și sponsorizată de către Oracle Academy, se află la cea de-a șasea ediție. În fiecare an, sute de elevi pasionați de informatică participă la competiție pentru a învăța bazele programării Java într-un mod distractiv și interactiv.

DE CE

Dacă ești elev în clasele V-XII și ești pasionat de informatică, ai tot ce-ți trebuie pentru a te înscrie în competiție. Fie că știi noțiunile de bază în limbajul Java sau acum faci primii pași în lumea programării, cu Alice poți crea adevărate lumi virtuale, cu personaje sau obiecte animate.

Tu înveți în cel mai distractiv mod, iar noi îți vom aprecia munca și creativitatea, cu numeroase premii!

TEMĂ

Tema de anul acesta a proiectului este ‘‘Școala interactivă’’. Dacă ai fi profesor pentru o zi, cum ai alege să predai materia elevilor tăi?

Noi te provocăm să-ți pui imaginația la încercare și să transformi informațiile teoretice ale unei materii predate la școală, într-o activitate interactivă și distractivă, cu ajutorul animațiilor Alice. Poți alege să creezi fie un joc educațional, fie o lecție interactivă.



Perioadă de desfășurare



14 septembrie - 2 Noiembrie

Înscrierea în concurs
Echipele se pot înscrie în competiție completând acest formular până duminică, 2 noiembrie, ora 23:59.
Click aici pentru LINK

26 octombrie - 2 Noiembrie

Trimiterea proiectelor
Echipele au la dispoziție 7 zile pentru a trimite proiectele prin WE TRANSFER la adresa competitii@adfaber.org, sau sub forma de arhiva la aceeași adresă.

2 Noiembrie - 13 noiembrie

Jurizarea proiectelor
În urma jurizării vor fi desemnate 6 echipe câștigătoare (3 la categoria liceu și 3 la categoria gimnaziu).

16 noiembrie

Desemnarea câștigătorilor
Câștigătorii vor fi contactați telefonic și prin e-mail, iar ulterior vor fi comunicați și pe site-ul competiției.

Ediții precedente

‘‘Participarea la această competiție a reprezentat o provocare în ceea ce priveşte realizarea proiectului, dar şi un plus de cunoştințe atât despre programarea orientată pe obiecte cât şi despre design grafic.’’

Marian Mădălin Neagu - Castigatorul premiului I Liceu, 2019

‘‘Am abordat perspectiva unui profesor și am încercat să transmit această pasiune și altor persoane, iar, prin acest lucru, mi-am lărgit orizonturile și am realizat cât de important este să știi să îți prezinți ideile.’’

Georgiana Alexandra Dragomir - Castigatoarea premiului I Liceu, 2019

‘‘Participarea la acest concurs a fost o provocare, atat pe partea de programare cat si pe partea creativitatii, insa a fost o provocare binevenita. Va multumim ca ne-ati oferit sansa de a participa la acest concurs.’’

Vlad Bucur - Castigatorul premiului I Liceu 2018

‘‘Pentru mine, participarea la concursul “Invată să programezi cu Alice” a fost fara dar si poate, o experienta mai presus de asteptari.’’

Rares Avram - Castigatorul premiului I Liceu 2018

alternative
alternative
alternative
alternative
alternative
alternative
alternative
alternative

Sponsor


alternative

Întrebări frecvente


Concursul se adresează elevilor înscriși în ciclul de învățământ gimnazial sau liceal (clasele V-XII). O echipă trebuie să fie formată din 3 membri: 2 elevi (din același ciclu de învățământ) și un profesor coordonator.

Da, un profesor poate fi coordonatorul a mai multor echipe, în schimb un elev nu va putea face parte din mai multe echipe.

Proiectele se vor trimite în perioada 26 octombrie - 2 noiembrie 2020 prin WE TRANSFER, la adresa competitii@adfaber.org , sau sub forma de arhiva pe adresa competitii@adfaber.org .

Jurizarea se va face în perioada 2 - 13 noiembrie 2020, conform baremului disponibil în regulamentul competiției. În urma jurizării se vor desemna 6 echipe câștigătoare (3 echipe liceu și 3 echipe gimnaziu).

Tema proiectului este ‘‘Școala interactivă’’. Obiectivul competiției este de a pune noțiunile teoretice învățate la școală într-o formă interactivă și distractivă, prin crearea unei lecții interactive sau a unui joc educațional.

Proiectul încărcat trebuie sa fie sub forma de arhivă, ce are ca denumire titlul proiectului realizat:

  • o prezentare Power Point de maximum 7-8 Slide-uri unde sunt precizate următoarele:
    • echipa
    • scenariul (idee proiect, execuție)
    • algoritmul folosit elementele de execuție (taste, butoane etc.)
    • observatii finale
  • proiectul final, o animație de 1-2 minute (minimum) și un video realizat prin Screen Recording cu proiectul rulând.

Câștigătorii vor fi anunțați telefonic, urmând ca numele lor împreună cu detalii despre proiect să fie afișate pe site-ul competiției.

Procesor: Pentium 4 sau mai bun
Sistem de operare: Windows XP, Windows Vista (32, 64-bit), Windows 7 (32, 64-bit), Windows 8 (32, 64-bit), Apple OS X
Browser: Orice browser modern ce suportă Java – Internet Explorer 6 sau mai recent, Firefox 3 sau mai recent, Chrome, Safari, Opera (4.x sau mai recent)
Memorie: 1 GB Spațiu necesar: Minim 1 GB (recomandat 8 GB)
Grafică: capabilități 16 bits și rezoluție 1024 x 768, placa video 3D recomandată.
Sunet: necesar
Software: Adobe Flash Player (ultima versiune), Adobe Reader (ultima versiune), program de arhivare/ dezarhivare, JDK 7, Alice 3



CONTACT

Hai să ne cunoaștem!



Abonează-te la Newsletter!

Ocazional, îți vom oferi informații cu privire la proiectele noastre.
Află ce te interesează, când te interesează!


Am citit si sunt de acord cu Politica de confidentialitate si Consimtamantul GDPR